Στην σημερινή εποχή, μια απλή ιστοσελίδα δεν σας αρκεί. Για να καταφέρετε να κεφαλαιοποιήσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο, χρειάζεστε responsive σχεδιασμό, αποτελεσματική και γρήγορη ιστοσελίδα, στρατηγική προώθησης SEO, social media marketing. Είναι πλέον απαραίτητα. Δυστυχώς το διαδίκτυο είναι γεμάτο από κακής ποιότητας ιστοσελίδες με σχεδιαστικά και λειτουργικά προβλήματα. Μια πραγματικότητα που συνεχίζεται και είναι ευθύνη των κατασκευαστών ιστοσελίδων αλλά και των πελατών τους.

Ας δούμε πως συμβάλουν οι προγραμματιστές και οι πελάτες τους στην ύπαρξη κακής ποιότητας ιστοσελίδων στην αγορά, αλλά και ποια είναι τα πρότυπα για σχεδιασμό και κατασκευή ιστοσελίδων ώστε να αλλάξει η κατάσταση.


Πελάτες

Οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες των πελατών μπορούν να οδηγήσουν μια ιστοσελίδα στην αποτυχία πριν καν ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιασμού της ιστοσελίδας.

Δυστυχώς, πολλοί πελάτες έχουν περιορισμένες γνώσεις για το πως πρέπει να είναι μια ιστοσελίδα και κυρίως πως πρέπει να είναι μια responsive και αποτελεσματική ιστοσελίδα. Υποτιμούν την αξία των υπόλοιπων λειτουργιών της ιστοσελίδας πέραν της εμφάνισης. Οι πελάτες πιστεύουν πως μια απλά όμορφη ιστοσελίδα αρκεί για να κάνει γνωστό το brand της εταιρείας στο διαδίκτυο και να φέρει επισκέπτες οι οποίοι θα γίνουν πελάτες.

Η αλήθεια είναι πως δεν λειτουργούν με τον παραπάνω τρόπο οι ιστοσελίδες.

Για να είναι μια ιστοσελίδα αποτελεσματική, πρέπει να κρατά τους επισκέπτες για αρκετό χρόνο, να προσφέρει αυξημένη εμπειρία χρήσης με ένα έξυπνο γραφικό περιβάλλον όπου οι χρήστες θα βρίσκουν άμεσα την πληροφορία που αναζητούν. Ναι, τα γραφικά είναι σημαντικά στον σχεδιασμό ιστοσελίδας. Ωστόσο, η επιτυχία χρειάζεται περισσότερα από όμορφα γραφικά. Η εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, θα πρέπει να δημιουργήσει μια ποιοτική ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας βέλτιστες πρακτικές στην υποδομή της, να συμπεριλάβει SEO λειτουργίες και να κάνει εκτεταμένες δοκιμές ελέγχου ποιότητας. Έτσι ξεκινάει η σωστή πορεία μιας ιστοσελίδας.

Οι προσδοκίες των πελατών σχετικά με το κόστος των ιστοσελίδων και τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές οδηγούν σε κακής ποιότητας κατασκευές. Αυτό δεν σημαίνει πως η καλή ιστοσελίδα πρέπει να είναι ακριβή. Στην αγορά υπάρχουν πολλές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων με χαμηλές τιμές. Οι πελάτες πρέπει να μάθουν να αξιολογούν την ποιότητα μιας ιστοσελίδας και να έχουν επίγνωση του τι αγοράζουν και τις ανάλογες προσδοκίες.


Εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων

Φυσικά μια κακή ιστοσελίδα δεν οφείλεται μόνο στον πελάτη.

Οι προγραμματιστές συμβάλλουν και αυτοί στην ύπαρξη αργών, κακοσχεδιασμένων και αναποτελεσματικών ιστοσελίδων.

Πως το κάνουν; Αφαιρώντας ζωτικής σημασίας λειτουργίες της ιστοσελίδας και πουλώντας την για 99€. Αν μου πουλούσαν αυτοκίνητο για 300€, θα έλεγχα αν η μηχανή βρίσκεται στην θέση της.

Το 2018, η αγορά στατικής ιστοσελίδας, δεν πρόκειται να αποδώσει στο ελάχιστο. Δεν μπορείτε να παραβλέψετε τις σωστές πρακτικές για σχεδιασμό και κατασκευή ιστοσελίδων.

Είναι καλύτερο για μια εταιρεία να αρνηθεί την κατασκευή μιας κακής ιστοσελίδας. Πρώτα για λόγους ηθικής καθώς γνωρίζει πως η αποτυχία είναι βέβαιη. Τέλος για να προστατέψει την φήμη της αλλά και να αποφύγει μελλοντικά παράπονα από τον πελάτη που θα ανακαλύψει πως η ιστοσελίδα του δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.


Απαραίτητα χαρακτηριστικά ιστοσελίδων για το 2018

Έτοιμοι να μάθετε πως πρέπει να είναι μια πρότυπη ιστοσελίδα το 2018; Παρακάτω διαβάστε τα 9 απαραίτητα χαρακτηριστικά για την κατασκευή της ιστοσελίδα σας:

1. Ταχύτητα φόρτωσης

Κανένας δεν θέλει να περιμένει την ιστοσελίδα σας να φορτώσει.  Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι σχεδιασμένη ώστε να φορτώνει ταχύτατα και συγκεκριμένα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα σε οποιαδήποτε συσκευή. Μπορείτε να ελέγξετε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας στο “Gtmetrix” ή το “Google page speed insights”. Επισκεφτείτε την αντίστοιχη ιστοσελίδα και συμπληρώστε στο πεδίο την ιστοσελίδα σας.

2. Φιλική προς κινητά

Πρακτικά όλοι χρησιμοποιούμε κινητό τηλέφωνο καθημερινά. Για να μην χάσετε όλους τους επισκέπτες από κινητά τηλέφωνα, βεβαιωθείτε πως η ιστοσελίδα σας εμφανίζεται τέλεια σε αυτά και η πλοήγηση είναι το ίδιο εύκολη με έναν σταθερό υπολογιστή.

3. Καταγραφή στατιστικών

Τα δεδομένα είναι σημαντικά. Πως αλλιώς θα γνωρίζετε τι λειτουργεί αποτελεσματικά στην ιστοσελίδα σας και τι όχι. Πως γνωρίζεται αν κάποιο τμήμα οι επισκέπτες το διαβάζουν ή το παραβλέπουν; Ο σχεδιασμός μια ποιοτικής ιστοσελίδας ολοκληρώνεται μετά την ανάλυση των δεδομένων αυτών.

4. Βελτιστοποίηση SEO

Μην υποτιμάτε τι μπορεί να πετύχει το SEO για την αύξηση των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας. Για κάθε σελίδα της ιστοσελίδας πρέπει να υπάρχουν οι αντίστοιχες πληροφορίες για τις μηχανές αναζήτησης, όπως τίτλοι, περιγραφές, πληροφορίες schema και xml sitemaps. Γιατί όμως; Επειδή η google δεν είναι άνθρωπος αλλά μηχανή και χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες για να καταλάβει το περιεχόμενο των ιστοσελίδων.

5. Χρήση CMS

Η ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας σε ένα δημοφιλές CMS θα διασφαλίσει ότι αυτή θα είναι ασφαλής, θα ανανεώνεται εύκολα, θα μπορείτε να αλλάξετε εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων αν το επιθυμείτε και θα έχετε την δυνατότητα να προσθέσετε νέα χαρακτηριστικά και λειτουργίες μελλοντικά.

6. Βελτιστοποίηση για μετατροπές

Θα αναρωτιέστε τι μπορεί να σημαίνει ο παραπάνω τίτλος. Το “conversion optimized” όπως θα το βρείτε και στα αγγλικά, έχει να κάνει με την μετατροπή ενός επισκέπτη στην επίτευξη ενός στόχου. Προφανώς δεν θέλετε απλά να έχετε επισκέπτες, αλλά πρέπει να αποφασίσετε τι θέλετε από αυτούς. Ένας στόχος θα μπορούσε να είναι μια ηλεκτρονική αγορά, άλλος μια τηλεφωνική κλήση γιατί είναι σημαντική για εσάς η επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, άλλος στόχος είναι η συμπλήρωση μια φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κλπ. Με απλά λόγια δεν σας αρκεί να βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα της google ή να έχετε χιλιάδες επισκέπτες. Θέλετε οι επισκέπτες αυτοί να εκπληρώνουν στόχους στην ιστοσελίδα σας.

7. Email Marketing

Ναι υπάρχει ακόμα και είναι αποτελεσματικό. Η συγκέντρωση emails από τους επισκέπτες σας με μια φόρμα και η ενημέρωση τους για πληροφορίες που τους αφορούν, τους κρατά ενήμερους για την εταιρεία σας και την επόμενη αγορά τους, σίγουρα θα σας αναζητήσουν.

8. Κοινωνικά δίκτυα

Πότε μην χάνετε την ευκαιρία να εκμεταλλευτείτε την δύναμη των κοινωνικών δικτύων. Συνδέστε τα social media με την ιστοσελίδα σας ώστε να βλέπουν οι επισκέπτες άμεσα τις κοινοποιήσεις σας αλλά και να μοιράζονται εύκολα το περιεχόμενό σας. Μέσω των social media αυξήστε την αναγνωρισιμότητα του brand σας. Κρατείστε κοντά τους πελάτες σας και αυξήστε τους επισκέπτες.

9. Ασφάλεια

Φροντίστε για την ασφάλεια της ιστοσελίδας σας. Βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία που έχετε προσλάβει, εγκαθιστά όλες τις ενημερώσεις ασφάλειας, τηρεί τα πρωτόκολλα ιδιωτικότητας  και τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Συμβαδίζει η ιστοσελίδα σας με τα σχεδιαστικά πρότυπα του 2018;

Αν όχι, πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά να ανακατασκευάσετε την ιστοσελίδα σας και ίσως να αναπροσαρμόσετε την παρουσία σας online. Να θυμάστε, σχεδιάστε μια ιστοσελίδα που σας κάνει μοναδικούς αλλά είναι απλή στην χρήση και λειτουργική. Μην διαπραγματευτείτε τα παραπάνω πρότυπα. Σας διαβεβαιώνουμε πως μπορείτε να τα βρείτε σε πολύ χαμηλές τιμές και θα έχετε πολύ περισσότερες επιτυχίες online.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ